MTV kör nu igång en kampanj som ska "få ungdomar att tänka till" med slogans som "Shave your pussy, bitch". Jenny Frisk på MTV kommenterar i Dagens Media

"- Undersökningen visar tydligt att dagens ungdomar inte mår bra. Vi gjorde också en minienkät på vår sajt som visade att 70 procent av deltagarna blivit respektlöst behandlade den senaste månaden. Därför vill vi lyfta upp den här frågan."

Trickset för att få människor att följa en (läs: andliga ledare i alla dess former) ska visst vara att först förvirra folk med obegripliga till synes djupa resonemang och sen påstå att man själv har metoden för att lösa upp den här förvirringen.

Det är kanske samma utmaning för andra som har en fin balansgång att gå mellan vad man producerar och vad man kommunicerar (ex statliga sprit och spelbolag). Men, nu är ju MTV sedan länge rätt lamt har jag hört. Vad jag minns från när jag storögt tittade på MTV hemma hos Ola i början att 90-talet så har MTV mist något av sin krydda. Som ny andlig rörelse torde de dock ha ett försprång i jämförelse med statliga monopol eftersom de har fler karismatiska ledare. ;-)