Tags

Man kan anta att signalstyrkan på en trend är som starkast när den nått kvällspressen. Att fler och fler väljer bort TV:n kommer jag nog att få skriva om många gånger framöver – t o m mina föräldrar förstod poängen med att välja när man vill se sina program och endast betala för ETT abbonnemang. Så kanske går det inte så långsamt som jag först trodde, dvs att det är en generationsfråga.  Komplikationen för en bransch som BYGGER på räckviddssiffror är förstås att valutan är på väg att försvinna i takt med att medielandskapet fragmentiseras ytterligare.

Jag sätter som vanligt min peng på att mätningen blir en fråga om att kunna hantera enorma mängder information om hur en berättelse fortplantat sig via Internet oavsett medieform.

Vilka har SIFO Reserachs utvecklingsavdelning gjort sig polare med på sistonde? ;-)