Tags

Jag har provläst Per Robert Öhlins´s nya magasin Brandslave och blev hooked redan på första artikeln – och by jove, numret är späckat med intressant läsning för den som liksom jag är bred-flummigt intresserad av effektiv kommunikation! Något som har särskild bäring på svårigheterna med att mäta och utvärdera effektiv kommunikation illustreras i ett citat från markandsföraren Joseph Jaffe:

…Advertizing is like love; the more you analyse it – the faster it disappears

Så sant, så sant… Var bara tvungen att blogga om det när det nu stärker min tes om att PR är som kärlek och att vi endast kan mäta vår performance på vägen dit. Det finns dock så mycket mer spännande i texterna att jag fortsätter läsa magasinet istället.

Och… nej, jag känner inte Per Robert Öhlin och får INTE del av intäkterna för magasinet tyvärr ;-)