Tags

, , ,

Hade tänkt skriva om The Economist apropå vad som gör ett medium trovärdigt. Att de INTE sätter ut journalisternas namn till skillnad från det jag skrev sist om stora bildbylines och personliga bloggar.

Men så fick jag ett mail från en av studenterna som intervjuade mig om bloggar för en uppsats om bloggar och marknadsföring för en tid sen. Yepp, jag är smickrad som fick äran att delta och uppriktigt imponerad av uppsatsen vid första genomläsningen. Deras slutord i sammanfattningen är  betydligt mer koncisa än vad jag lyckats kläcka ur mig här på PRfekt:

Det är således möjligt för bloggen att vara trovärdig och även kunna påverkas av företag i marknadsföringsföringssyfte. Nyckelfaktorn är ömsesidig öppenhet. 

Gott så. Skönt när nån annan tänker åt en. Grattis till högsta betyg Sara, Sandra och Kristofer!

D-uppsatsen heter "Marknadsföring via personliga bloggar – trovärdigt och styrbart?" och är skriven av Sara Borg, Sandra Branthammer och Kristofer Olson under handledning av Lars Carlman  vid Ekonomihögskolan, Lunds Universitet. Download Uppsatsen.pdf