Spenderade förmiddagen läsandes artiklar om mätning av sociala och konsumentgenerade medier. Jenkarna har fattat det där med att man blir framgångsrik genom att bjuda på kunskap!

Sen Scootern in till Nyföretagarcentrum för introduktionsmöte. Fantastiskt att de finns! Fick ännu värre panik över hur fasiken jag ska paketera PRfekts tjänster! Man kan ju göra så mycket kul med tekniken… så med tankarna snurrandes i 160 åkte jag hemåt för fortsatt mangling. Vilka ord använder kunderna? Hur pratas det bland de som är längst fram i Sverige idag? Har de i sin tur kunder som fattar vad det handlar om? Etc, m.m. osv…

Vid ett rödljus kom Marith gående från ingenstans. Jag stannande. Visste hon nåt om detta – hon jobbar ju som projektledare på nån reklambyrå… Så jag frågade – och vips visade det sig att hennes byrå arbetar med och har ett par personer som är mycket intresserade av konsumentinsikt. De är till och med en välrenommerad webbyrå (hur kunde jag ha glömt detta?). Så jag fick jämrans bra input från henne om hur hon jobbar och telefonnumret till en kille hos dem som kan mycket om detta och relaterade ämnen.

Du fick min puls att gå ner 100 slag i minuten, Marith. Som vanligt så hittar jag folk som kan det som jag inte kan – och så löser det sig tills nästa steg utkristalliserar sig. Ska bli ruggigt intressant att få pick his brain! Och få bjuda dig på kaffe och bulle!