Tags

,

Förra året genomförde jag två enkätundersökningar riktade till de första svenska företagen att skriva företagsblog. Jag ställde frågor om nytta och förväntningar på företagsbloggande, internbloggar och bloggar i omvärldsbevakningen. Nu är det dags att presentera resultatet! JMW bjuder på lokal och frukost torsdagen den 13 mars – hoppas ni har möjlighet att komma dit och delta i diskussionen! Då kommer också undersökningen i sin helhet finnas att ladda ner.

Välkomna och tack till alla er som ställde upp och svarade på frågor!

Inbjudan:

Färre företag än man kan tro använder sig av potentialen som finns i de sociala medierna. Bloggandet som en del av det sociala medielandskapet är ofta första steget till att introducera dessa perspektiv i sin kommunikation. Så hur ser de företag som bloggar på sitt bloggande?

Mattias Östmar, PRfekt.se har genomfört en studie bland svenska företag som bloggar. Denna presenteras nu för första gången när JMW bjuder in till ett frukostseminarium där denna undersökning presenteras under temat ”Nyttan och förhoppningarna med företagsbloggar”.

  • Varför har man företagsbloggar? Vilken är nyttan?
  • Internbloggar används det?
  • Vad använder man bloggandet till? Vilka förhoppningar hade man när man startade?
  • Hur kommer företagsbloggandet att utvecklas i framtiden?
  • Vad ser vi för trender relaterat till företagsbloggande och sociala medier i stort?

Mattias Östmars presentation undersökningen följs av några kortare presentationer från ett antal bloggande företag, både nystartade och etablerade företagsbloggar. Bland annat deltar Björn Mellstrand, vd JMW kommunikation som berättar om JMWs blogg som funnits sedan 2004 och den utveckling den genomgått under åren.

Efter detta finns tid för diskussion samt frågor.

Välkommen på frukost från klockan 07.45, torsdagen den 13 mars.

Seminariet börjar klockan 8 och avslutas klockan 9.30.

Anmälan till ulrika.fagerlund@jmw.se. Obs! begränsat antal platser.

PS. Min bror som bloggar om Vattendimma i en bransch som kanske inte ligger längst fram i användandet an nya medier följer sessionen via Bambuser.