Tags

, , , , , ,

Reklamförbundet anordnar seminarier i samband med Guldägget.

Mindbranding

Vill du förstå diamanter, levels of wowhah, känslostötar, samskapade verkligheter och universums mitt? Vi lovar dig kreativitet på intravenös nivå.

Medverkande/talare: Tomas Bacoccoli, RAB, Petter Lindholm MTG Radio
Arrangör: RAB

Diamantmodellen för att förstå karaktärer. Koppla till Jung så är det klockrent!
Dessutom så poängterade Tomas Bacoccoli att det är en bra utgångspunkt att bestämma sig för vilka kunder man INTE vänder sig till. Poäng.

Vinnande varumärken på framtidens mediemarknad

Hur kommer vi närmre konsumenten och hur utnyttjar vi den sociala dynamiken i digitala medier? Seminariet börjar med ett internationellt perspektiv och avslutar med ett svenskt.

Medverkande/talare: Teressa Iezzi, chefredaktör för tidningen CREATIVITY (US), Sara Öhrvall, chef Bonnier Research & Development samt grundare Ninety Concept Development.
Arrangör: Dagens Industri

Anna Öhrvalls modell över medietrender innehåller bland annat den enda riktigt smarta definitionen av sociala medier som jag stött på. Frågade efter presentationen – får se hur transparenta Bonniers vågar vara! ;-)

Kaffe med Per Robert Öhlin

Över en kopp kaffe och vaniljmunk: Jungiansk dramaturgi tillsammans med Per Robert Öhlin. Jung är Kung.

Allt är nytt men inget har förändrats!?

Vi är mitt uppe i en revolution. Nya medier ger möjligheter som aldrig har funnits tidigare för den som jobbar med kommunikation. Dessutom skapar det nya konsumentbeteenden. Men en sak har inte förändrats. För byråer och marknadsförare handlar det fortfarande om att beröra, påverka och skapa resultat. Kraven ökar dessutom på att resultaten skall vara mätbara, idéerna unika och lösningarna kunna integreras i både gamla och nya media. Hur hanterar man denna sköna nya värld? En eftermiddag om hur nya medier ger nya möjligheter, samtidigt som reklam fortfarande handlar om att beröra och påverka.

Medverkande/talare: S-O Bodenfors, Forsman & Bodenfors; Jan Cederqvist, Monk; Thomas Minnhagen, MSN; Gunnar Ryman, VD Haléns; Arvid Axland, Pool Reklambyrå; Carl Fredrik Sammeli, Prime PR (moderator).
Arrangör: Posten

Gunnar Ryman, vd Haléns.
Knalle 3.0: The Long Tail från Borås – Haléns är ett svenskt case på strategisk (och uppenbarligen genomtänkt) onlineförsäljning.
“Katalogen ÄR den stora inspirationskällan som är. Bilder, man kan ta med den sig, ger interaktivitet i kompiskretsen och driver oerhört mycket trafik till nätet”

“Egen logistik”, “Stenkoll på lagersaldo”, “Tidigt ute i rätt segment” etc… Allt det här har vi i traditionell distanshandel. Jag tror er!

Knalle 3.0
“Vi ökar fokus på interaktivitet och inspiration”
“Våra kundtjänster kommer att bemannas av människor som är betydligt mer lyssnande och trevliga att prata med”
“Bra tonalitet i språket och enhetlighet i kommunikationen”
“Strategiska samarbeten för att kunna erbjuda även kosmetika och vitaminer på vår sajt”
“Long Tail: vi breddar inom möbler, tilläggssortiment – vi kommer att ha mellan 10-12 gånger mer produkter i vårt sortiment inom kort”

Haléns psykografi

Arvid Axland:
Fallgropar i tänket med Integrerad Kommunikation och Synergier:
“Övertro på igenkänning” – målgruppsanpassa istället (om jag förstår honom rätt).

“Jurister är också människor. Som gillar att ha kul.” ;-)

Paneldebatten:

Cederqvist skojar om de tidiga analysprodukterna för medieval. PRfekt håller med! :-D
Aftonbladet psykografi

Jan Cederqvist:
– Om det inte startat ett fyrverkeri i huvudet hos mottagaren (kan mätas med MRI-scanners) har det inte skett kommunikation.
Sammeli: Men ska inte fyrverkeriet utlösa ett beteende – och DET kan vi ju mäta?
S-O Bodenfors: Vad innebär det att vi älskar bortom allt förnuft? Det är en fråga som varje varumärkesägare måste ställa sig…