Tags

, , ,

Jag har varit ruggigt fokuserad på PRfekts egna produktutveckling under en tid, men kan konstatera att det rör på sig även på andra håll.

Först ut var Christian Rudolf som utöver att skriva om entrepenörsskap på Disruptive för lite drygt en vecka sen kom ut ur garderoben med sin sajt Mjukvara.se där man ska få tips från Rudolf om programvara för internetssäkerhet. Dialogen med användarna hoppas han ska ske via bloggen – men vad jag kan sakna är möjligheten för användarna själva att recensera och tipsa om produkter. Men jag kanske är trög – det kanske är det som är grejjen att Christian kvalitetssäkrar recensionerna? Checka sajten själv!

Och idag fick jag tips från min roomie Ted att han släppt wifikartan – ytterligare en sajt i hans kartserie. Här kan användarna till skillnad från hos mjukvara själva recensera och fylla på innehåll. Eftersom jag sitter uppkopplad på stan betydligt oftare än jag äter sushi kommer jag troligen att använda den här tjänsten frekvent framöver. Jag vet att det börjar surra idéer om nya kartsajter ute bland folk tack vare Ted´s eminenta grundfunktionalitet – min gissning är att we ain´t seen nuthin´ yet av -kartansajter än. Stiligt jobbat – nu får vi se vad den breda massan av användare tycker!