Tags

För drygt ett år sedan köpte jag in mig i min kompis Emma Tingårds skapelse Bytessajten.se. Sajten är uppe och har ca 1000 registrerade användare och 1400 bytesobjekt idag mycket tack vare att Emma trots att hon nu pluggar på IHR fått lite bra PR i bland annat Metro för sajten.

Själv lägger jag ju all kraft på mitt eget företag numera och är inte till mycket nytta för sajten.

För att sajten ska kunna bli det Emma vill att den ska bli (vilket är rätt mycket) vill vi nu se om det kan finnas nån bra samarbetspartner som vill köpa in sig för en vettig peng och sätta sajten i ett sammanhang där den kan göra nytta trots att den inte har någon egen affärsmodell ännu. Kanske ett medieföretag som vill addera värde till sina målgrupper eller nåt annonsföretag som vill komplettera sitt erbjudande med byteshandel. Vi tror att den Bytessajten borde utvecklas mer mot ett lokalt perspektiv – det blir ju så bökigt att överlämna grejjorna annars. Eller kanske borde det vara ett logistikföretag som kliver in? Alla idéer mottages tacksamt – men tipsa hellre de du tror kan vara intresserade direkt än överös oss med smarta idéer. ;-)

På köpet får man Emma Tingård som vill ha en rimlig lön och respekt för sin vision för Bytessajten. Emma har en bakgrund inom medie- och trendanalys, tar snart examen från IHR inom strategisk marknadskommunikation är smart och trevlig för två och har Sveriges finaste glugg mellan tänderna enligt mig.

Registrera dig gratis som medlem på Bytessajten och kolla själv!

För mer information – snacka med Emma (tingard(a)gmail.com eller 0709-924984 eller mig.

Update: sajten är alive and kickin´ – läs en artikel ur Metro den 21 september.