Tags

, ,

Jag hade egentligen tänkt skriva en liten pamflett om en gryende kulturrevolution, men det får vänta. Den är ju trots allt bara gryende. Mer liv är det i Linköping där Twingly.com nu är släppt publikt. Jag är rejält imponerad – dels av att de lever som de lär med öppenhet i utvecklingsarbetet och för att de nu i raskt tempo lanserar fiffiga features. Allra gladast är jag över de grymma sökmöjligheterna. Mest nyfiken är jag på när de ska komma ut ur garderoben med sin coola visualiseringar. Det här är inte lika coolt som Twingly Graphen jag såg redan för ett år sedan, men Summer of code/The Project/vetegudarna vad det egentligen kallas som handlar om att göra en visuell bloggsökmotor med hjälp av Silverlight och DeepZoom är inte bara lovande utan tamejtusan RIKTIGT spännande! Det känns som att Twingly äntligen är på gång och det ska bli en sann fröjd att få se dem ta fart på riktigt nu!  Martin är ju något så sällsynt som en idéspruta med sinne för ordning och detaljer ochSuper-Anton är ju… ja, Super-Anton helt enkelt och de har garanterat lyckat locka till sig ett gäng likasinnade till labbet.

Jag har en känsla av att Twingly-gänget kommer att segla upp som några av de drivande när vi nu straxt kommer att få se ett nytt 90-tal blomma upp. Och ja, jag syftar på det förrförra århundradet. ;-)