Tags

,

För en tid sedan hade jag ett kul och bra samtal med Daniel Olemyr som skrivit en C-uppsats om marknadskommunikation i sociala medier. Skön kille som nu kommer att vara det i PR-svängen. Daniel intervjuade ett flertal personer i bubblan (läs Fredrik Wass inlägg för en redig och bra sammanställning) och fick ihop en gedigen C-uppsats. Från mitt perspektiv så är formen inget rolig – det är ett fasligt knog att väva in så intressanta tankar och idéer i Den Rätta Formen som krävs på institutionerna. Nåja, en så länge är en blogg väl inte en godkänd form för en uppsats. Det är synd – för nu kan man visserligen läsa Daniels uppsats med hjälp av scribd.com, men jag hade gärna sett att den även låg ute i i renodlat bloggformat så att den blir sökbar och en del av alla de andra fördelarna med molnet. Får se om Daniel orkar/har tid att även klippa ihop det till lagoma bloggpost tuggor – eller kanske valda delar? Läs annars hans blogg där han skriver om tankarna kring uppsatsarbetet och lovar mer om sociala medier generellt framöver.

Read this document on Scribd: C-uppsats – VT 2008