Tags

,

…är för att de slarvar med målgruppsanalysen. Inget nytt där.

Fallet PR-konsulten som ville att Sandra Beijer på NioTillFem skulle skriva om Brolles nya video som Dagens Media tog upp, är bra. Sandra var inte intresserad av att skriva om videon och PR-konsulten undrade varför hon INTE var det. Sandras uttalande i Dagens Media:

– Hade de bara tagit en titt på förstasidan på min blogg så hade de förstått att jag aldrig skulle skriva om Brolles nya video. Jag är inte Blondinbella. Min blogg är väldigt smal och utgår från mina intressen, säger Sandra Beijer.

Ja, kanske. Jag förstår i o f s inte av en titt på hennes förstasida att hon inte skulle skriva om Brolles video, eller att Blondinbella skulle göra det – men jag är ju också halv-idiot när det kommer till nutidsmusik. Så här beskriver hon själv sin blogg:

Hej. Jag heter Sandra. Jag tycker om rosetter, pojknackar och rosévin. I framtiden bor jag i en ljusblå lägenhet med en prickig kanin och skriver kärleksromaner. Marc Jacobs är husguden.

Det är coolt. Det öppnar för just att den här bloggen INTE låter sig kategoriseras på nåt enkelt sätt, typ att det skulle vara en “modeblogg”. Om man kikar lite närme på hennes egna kategorisering av inläggen så såg det ut så här på förra adressen:

* Allmänt
* jag.
* shopping
* vill ha.

Och så här på nya adressen:

allmänt
inlägg gamla som gatan
om sandra
om utsida (kläder..skor..)
om kärlek
om resor
om er och om bloggar
om sånt som är fint
om musik
om äventyr
om vänner och familj
ni frågar jag svarar.
om mat
om böcker
om film och tv
om ett foto i timmen
om inredning
om new york

Okej… Det blir nog ingen kategorisering alls, det här verkar snarare röra sig om en MÄNNISKA snarare än en facktidsskrift. Ajdå.

Men är hon då överhuvudtaget intresserad av Brolle? Jodå, han har nämnts i några inlägg. Men mest för att nån är lik honom. Inte för att Sandra t ex skrivit att hon gillar hans musik eller så.