Tags

, , ,

Jag såg idag att Bloggkoll nu släppt funktionen för sina användare att claima, eller ta kontrollen över, sin blogg. Så det har jag gjort nu. Det ger möjlighet för både mig och Bloggkoll att marknadsföra min blogg via deras nätverk. Det är en idé som jag benhårt tror på i förlängningen. Detta är förstås bara första steget.

I övrigt fick jag en pratstund med den mycket inspirerande Ted Valentin på Anglais idag. Han har INTE legat på latsidan i sommar och spottat ur sig inte mindre än fyra sajter under sommaren:
Badkartan, Gymnasiekartan, Campingkartan och nu senast Flygkartan. Och såvitt jag kan bedömma har Ted bara börjat. Förutom att Ted har lyckats göra en produkt som är oerhört enkel att använda ser jag en oerhörd potential i möjligheten att använda sajterna som välriktade annonskanaler som inte är nedkluttrade med exponeringsannonser. Istället kan en samarbetspartner bakom en sajt ge sin målgrupp ett konkret värde på samma sätt som t ex BMW sponsrar den ur annonsperspektiv diskreta sajten TED.com. Vilket ju är lite lustigt inser jag när jag skriver detta.

Hursomhelst – jag kan inte låta bli att bli lite upprymd över Ted´s tänk – det där kommer att skrälla till vad det lider – tro inget annat! Och för den typen av sajter som Ted driver är bloggarna en viktig marknadsföringskanal vilket han visade med tydlig statistik idag. Vilket gör mig lite glad då jag ju satsat en och annan stund av mitt liv på att blogganalys torde bli populärt snart.

Följ min blogg med bloggkoll