Tags

, , , ,

Min gode vän och comrade in arms Björn Falkevik är rätt het just nu. Jag kunde förstås inte låta bli att stilla min nyfikenhet över VILKA som är särskilt attraherade av honom online. De bloggar som nämnt honom den senaste tiden har förljande personlighetstyper enligt Myers-Briggs-skalan:

Björn Falkevik Myers-Briggs

Som synes är det framförallt INTJ:are som nämner Björn. Det som triggar den typen är:

* Gillar att hitta information ur ett globalt perspektiv och leta efter mönster och samband som ger dem förståelse för grundläggande frågeställningar.
* Fokuserar mer på möjligheter för framtiden än det som är här och nu.
* Gillar förändring, utmaningar och omväxling.

Läs mer hos Team Technology

OK, så smartskallarna attraheras av Björn. Låt oss leta efter mönster och samband. Björn ägnar sig ju åt att hjälpa företag marknadsföra sig med hjälp av onlinevideo – särskilt med hjälp av Bambuser. Kan det finnas nåt samband där?

Bambuser Myers-Briggs

Hoookaay… Men för att vara på den riktigt säkra sidan. Kan det vara för Björns musikaliska talanger? De som hört honom klämma i med Ack värmeland du sköna kanske känt sig manade att uppmärksamma upplevelsen i bloggosfären?

fabulous singer Myers-Briggs

Neeeej. Det kan inte vara därför. Det finns ju faktiskt nästan INGEN korrelation mellan de psykografiska segmenten.

Slutsatsen av den här snabba analysen måste vara att det mer handlar om Björns idéer och arbete om framtidens bruk av video på nätet än nåt annat. Åtminstonde är det den preliminära slutsatsen. Döm själva på Björns blog eller kika på nån hans senaste produktioner:

Publicistklubbens FRA-debatt
Internetworlds konferens Webbdagarna

Men missa framförallt inte Björns intervjufilmer med intressanta människor inom sociala medier (mina personliga favoriter) som du hittar på Stockholm Social Media Club (tillsammans med Disruptive Media, fd Lidne Inc).