Tags

, , ,

Idag var jag ute på en söndagspromenad med Björn Falkevik och Gitta Wilén som en kulmen på en hel massa uppskjutande verksamhet. För mig är promenader av detta slag egentligen en ursäkt för att få konversera och vad sällskap kan då vara bättre än dessa två? Vi bollade tankar om förändringarna i medielandskapet, marknadsföringen och mänskliga drivkrafter (både såna vi vill erkänna och de vi gärna mörkar). Det finns inte så många personer i Sverige idag som själva lyckats formulera kloka tankar om vad det är som händer inom kommunikationen just nu. Och som Leif GW Persson (tror jag) sa; i Sverige är det så fiffigt ordnat att alla kändisar känner varandra. ;-)

Jag bad Gitta och Björn om feedback på vad jag själv pysslar med egentligen då jag själv inte riktigt blir klok på det. Gitta föreslog målgruppsanpassad kommunikation och det kändes som en tydlig och hanterbar definition på en nytta av alla röriga tankar. Här ska även Björn Mellstrand och Brit StakstonJMW ha cred som var snabba att sålla fram den aspekten.

Hursomhelst fick jag sån inspiration att jag började rita modeller som jag ofta gör när jag är upprymd och i mitt esse. Det ledde till en liten film och ett samtal om analys och strategi för målgruppsanpassad kommunikation från en analytikers och en kanalredaktörs perspektiv. Enjoy!

För övrigt berättade Gitta att hennes videoinspelning av mitt improviserade föredrag om meningen med livet, hur man blir lycklig och får bättre sex hemma hos Teo Härén setts 61 gånger utan att jag länkat till det förrän nu. Enjoy det med!