Tags

,

Jag träffade Andreas Ehn för knappt två år sedan bland den lilla grupp människor som pysslar med balla start-ups och sociala medier. Eftersom Andreas är en man som på ett mycket sympatiskt sätt lyssnar på andra mer än han pratar om sig själv och vad han gör fattade jag noll om den där märkliga musiktjänsten Spotify som han varit med nästan från början med att bygga och nu basar över teknikutvecklingen för. Tidigt fick jag också träffa hans avundsvärda flickvän Mengmeng. Under dessa två år har vi sprungit på varandra på, av någon märklig anledning, de social media-träffar som har varit mest givande och trevliga – och nästan bara där.

Andreas sprider nånting omkring sin person som jag djupt uppskattar. Han håller en låg profil, jag ser honom för det mesta le och jag kan inte dra mig till minnes att jag nånsins hört honom säga nånting negativt om någon eller något. I en värld av oerhört kunniga, entrepenöriella och ofta medievana människor sticker Andreas i mina ögon ut genom det lugn och den värme som han utsrålar. Som representant för det ibland hoppiga, pratiga och en smula nerviga gänget i dessa kretsar så tror jag att jag talar för många när jag säger att han bidrar med mycket positiv energi. Jag är också imponerad av Andreas ödmjuka inställning till sina egen mycket höga kompetens. Det kontaktnät han har och det oerhörda lugn i hans synpunkter och kommentarer när tekniska frågor diskuteras är för mig ett signum på en person som kan sitt skit och inte behöver flexa med musklerna för att bevisa det.

Men mest av allt är det Andreas oerhörda nyfikna vänlighet som jag uppskattar! I slutet på dagen är det människors förmåga att vinna hjärtan som avgör och Andreas har en förmåga att vara närvarande och därigenom se andra människor som jag tror kommer att leda honom MYCKET långt!

Grattis Andreas – vi syns straxt!