Tags

, , , , , ,

Gitta Wilén
Snart ska jag börja jobba deltid med Digital Storytelling inspirerad av Sveriges första sådan Gitta Wilén (Twitter, CitizenMediaWatch m.m.) på Veidekke bostad (update: Gitta är där – inte jag…:-) ) . Gitta driver ett nätverk av bloggar som är integrerade med Veidekkes sajt och skapar digitala berättelser om Veidekkes bostadsområden (se t ex Herrgårdsparken)och skapar därigenom relationer med potentiella kunder, människor i områdena och beslutsfattare på plats. Det i sin tur leder till att fler hittar till just Veidekke´när de letar bostad i områdena och ligger helt i linje med Martin Palacios (också han på Veidekke) strategi för det platsburna varumärket.

Det här tror jag på och det ska bli ruggigt kul att få fortsätta bolla och lära tillsammans med Gitta, som ju trots allt satt grunden för verksamhetsområdet i Sverige. Nu kommer disciplarna (jo, Pelle StenInUse räknar sig nog som en sådan också, tror jag)! Mitt personliga twist till Gitta´s arbete blir att jobba med psykografiska målgrupper och tonalitet. Eftersom jag tycker det är galet kul att arbeta med språk, länktänk, tonalitet och här inte behöver begränsa mig till just det skrivna ordet ska det bli ruggigt kul!

Här är lite research jag fann som kanske kan vara intressant för dig som liksom jag vill utvecklas professionellt inom området: